Regały wjezdne paletowe
System Regałów Paletowych
Ramy składają się z dwóch słupów i stężeń. Ilość stężeń zależna jest od wysokości regału oraz przewidywanych obciążeń. Elementy ramy łączone są śrubami, co zmniejsza koszty w przypadku uszkodzenia i ułatwia naprawę. Każde z tych połączeń zabezpieczone jest nakrętką samokontrującą. Różnorodność ram umożliwia zoptymalizowanie konstrukcji i osiągnięcie wysokości do 30 m oraz ładowności przęseł do 45 ton.
W przeciwieństwie do elementów ramy, belki mocowane są bezśrubowo. Umożliwia to specjalny konektor wykonany ze stali węglowej o podwyższonej wytrzymałości. Belkę wystarczy wsunąć od góry i zabezpieczyć specjalną spinką, aby zapobiec przypadkowemu wysunięciu się. Dzięki temu montaż jest niezwykle szybki, a zmiana wysokości, na której zamontowana jest belka, odbywa się w kilka chwil. Pozwala to na łatwe, samodzielne dopasowanie regału do aktualnych potrzeb.
Budowa regału wjezdnego
- Rama (słup)
- Belka szczytowa
- Szyna paletowa
- Ramię wspierające
- Wejście na szynę paletową
- Prowadnica wózka
- Wejście na prowadnicę wózka
- Stężenia
- Ochraniacz tylny
Charakterystyczne cechy konstrukcji regałów wjezdnych
Wsporniki szyny łączą w sobie cechy łatwego i szybkiego montażu ze sztywnością i wytrzymałością. Mogą one być montowane co 50 mm na wysokości słupa – na różnych wysokościach w sąsiednich tunelach.
Ocynkowane szyny umożliwiają łatwy załadunek towarów.
Wskazane jest stosowanie szyn prowadzących wózek widłowy – przyspieszają one operacje wykonywane w regale, a także chronią konstrukcję przed przypadkowym uderzeniem.
Procedury ładunku
Regały wjezdne można podzielić na trzy typy, w zależności od procedury ładunku i rozładunku oraz sposoby dostępu.
1. Pojedyncze.
2. Podwójne. Regały wjezdne są ładowane i rozładowywane zgodnie z zasadą LIFO (ostatni wchodzi, pierwszy wychodzi).
3. Przejezdne. Instalacje typu przejezdnego są ładowane i rozładowywane zgodnie z zasadą FIFO (pierwszy wchodzi, pierwszy wychodzi).
Regały wjezdne pojedyncze
Dla regałów wjezdnych sekwencja ładowania została pokazana na rysunku. Pierwsza paleta jest usytuowana w pozycji 1, a regał jest ładowany od dołu do góry i od tyłu do przodu. Rozładunek przebiega odwrotnie, od przodu do tyłu, od góry do dołu. Sekwencja ładowania i rozładunku przebiega zgodnie z zasadą LIFO (Ostatni wchodzi, pierwszy wychodzi).
Regały wjezdne podwójne
W instalacjach podwójnych sekwencja ładunku i rozładunku jest taka sama jak w pojedynczych regałach wjezdnych. Składa się z dwóch regałów wjezdnych, umiejscowionych w stosunku do siebie „plecami”.
Szyny
Specjalnie zaprojektowana szyna oferuje powierzchnię bezpieczną i gładką. Szyna może być produkowana w długościach do 9m. Specjalny kształt uniemożliwia zwichrzenie pod obciążeniem i zwiększa możliwą odległość pomiędzy dwoma ramionami.
Wspornik szyny
System paletowy Pal Rack stanowi podstawę konstrukcji regałów wjezdnych. Przy szerokości słupa do 140 mm możliwe jest wznoszenie bardzo wysokich instalacji.
Prowadnice wjezdne
Efektywność załadunku regałów wjezdnych jest większa w przypadku osłon słupów i szyn prowadzących wózek widłowy.
Prowadnice wjezdne nie są połączone z szynami prowadzącymi, co umożliwia szybką ich wymianę w przypadku uszkodzeń. Dzięki kształtowi prowadnicy wjezdnej palety zeskładowane na posadzce nie ulegają uszkodzeniom.
Konfiguracja regałów wjezdnych
Parametry palet i wózków widłowych muszą odpowiadać regulacjom norm FEM.
Wymiary: zgodnie z FEM 10.3.02
- a1 ≥ 75 mm
- a2 ≥ 50 mm
- a3 ≥ 50 mm
- a4 ≥ 50 mm
- a5 ≥ 20 mm
- a6 ≥ 100 mm
- a7 ≥ 75 mm
- a8 ≥ 75 mm
- b1 ≥ 100 mm
Wysokości poziomów mogą się różnić w sąsiednich tunelach.
- Szerokość palety = 1200 mm Szerokość alei = 1350 mm
Systemy wjezdne wysokie i głębokie lub dla palet z przewieszką o wielkości maks. 50 mm: należy dodać dodatkowe 50 mm szerokość korytarza 1400 mm.
Skontaktuj się z nami w sprawie projektu i wyceny na regały paletowe wjezdne:
- pod numerem telefonu +48 58 535 16 96
- wysyłając wiadomość e-mail [email protected]
- korzystając z formularza kontaktowego