Regały wjezdne paletowe

Regały wjezdne zaprojektowano po to, by przechowywać duże ilości jednorodnych spaletyzowanych towarów i zwiększyć dostępną powierzchnię magazynową w porównaniu z konwencjonalnymi systemami składowania.

Osiągnięte to zostało poprzez wyeliminowanie korytarzy roboczych. System zapewnia bezpieczne składowanie, blokowanie towarów, które są zbyt delikatne lub niestabilne by można było je ustawiać jeden na drugim.

Większa przestrzeń magazynowa

Bezpieczne układanie bloków wrażliwych towarów

Możliwe bardzo wysokie instalacje

 Wysoki poziom bezpieczeństwa

System Regałów Paletowych

Ramy składają się z dwóch słupów i stężeń. Ilość stężeń zależna jest od wysokości regału oraz przewidywanych obciążeń. Elementy ramy łączone są śrubami, co zmniejsza koszty w przypadku uszkodzenia i ułatwia naprawę. Każde z tych połączeń zabezpieczone jest nakrętką samokontrującą. Różnorodność ram umożliwia zoptymalizowanie konstrukcji i osiągnięcie wysokości do 30 m oraz ładowności przęseł do 45 ton.

W przeciwieństwie do elementów ramy, belki mocowane są bezśrubowo. Umożliwia to specjalny konektor wykonany ze stali węglowej o podwyższonej wytrzymałości. Belkę wystarczy wsunąć od góry i zabezpieczyć specjalną spinką, aby zapobiec przypadkowemu wysunięciu się. Dzięki temu montaż jest niezwykle szybki, a zmiana wysokości, na której zamontowana jest belka, odbywa się w kilka chwil. Pozwala to na łatwe, samodzielne dopasowanie regału do aktualnych potrzeb.

Budowa regału wjezdnego

  1. Rama (słup)
  2. Belka szczytowa
  3. Szyna paletowa
  4. Ramię wspierające
  5. Wejście na szynę paletową
  6. Prowadnica wózka
  7. Wejście na prowadnicę wózka
  8. Stężenia
  9. Ochraniacz tylny

Charakterystyczne cechy konstrukcji regałów wjezdnych

Wsporniki szyny łączą w sobie cechy łatwego i szybkiego montażu ze sztywnością i wytrzymałością. Mogą one być montowane co 50 mm na wysokości słupa – na różnych wysokościach w sąsiednich tunelach.

Ocynkowane szyny umożliwiają łatwy załadunek towarów.

Wskazane jest stosowanie szyn prowadzących wózek widłowy – przyspieszają one operacje wykonywane w regale, a także chronią konstrukcję przed przypadkowym uderzeniem.

Procedury ładunku

Regały wjezdne można podzielić na trzy typy, w zależności od procedury ładunku i rozładunku oraz sposoby dostępu.

1. Pojedyncze.

2. Podwójne. Regały wjezdne są ładowane i rozładowywane zgodnie z zasadą LIFO (ostatni wchodzi, pierwszy wychodzi).

3. Przejezdne. Instalacje typu przejezdnego są ładowane i rozładowywane zgodnie z zasadą FIFO (pierwszy wchodzi, pierwszy wychodzi).

Regały wjezdne pojedyncze

Dla regałów wjezdnych sekwencja ładowania została pokazana na rysunku. Pierwsza paleta jest usytuowana w pozycji 1, a regał jest ładowany od dołu do góry i od tyłu do przodu. Rozładunek przebiega odwrotnie, od przodu do tyłu, od góry do dołu. Sekwencja ładowania i rozładunku przebiega zgodnie z zasadą LIFO (Ostatni wchodzi, pierwszy wychodzi).


Regały wjezdne podwójne

W instalacjach podwójnych sekwencja ładunku i rozładunku jest taka sama jak w pojedynczych regałach wjezdnych. Składa się z dwóch regałów wjezdnych, umiejscowionych w stosunku do siebie „plecami”.

Szyny

Specjalnie zaprojektowana szyna oferuje powierzchnię bezpieczną i gładką. Szyna może być produkowana w długościach do 9m. Specjalny kształt uniemożliwia zwichrzenie pod obciążeniem i zwiększa możliwą odległość pomiędzy dwoma ramionami.

Wspornik szyny

System paletowy Pal Rack stanowi podstawę konstrukcji regałów wjezdnych. Przy szerokości słupa do 140 mm możliwe jest wznoszenie bardzo wysokich instalacji.

Prowadnice wjezdne

Efektywność załadunku regałów wjezdnych jest większa w przypadku osłon słupów i szyn prowadzących wózek widłowy.
Prowadnice wjezdne nie są połączone z szynami prowadzącymi, co umożliwia szybką ich wymianę w przypadku uszkodzeń. Dzięki kształtowi prowadnicy wjezdnej palety zeskładowane na posadzce nie ulegają uszkodzeniom.

Konfiguracja regałów wjezdnych

Parametry palet i wózków widłowych muszą odpowiadać regulacjom norm FEM.

Wymiary: zgodnie z FEM 10.3.02

  • a1 ≥ 75 mm
  • a2 ≥ 50 mm
  • a3 ≥ 50 mm
  • a4 ≥ 50 mm
  • a5 ≥ 20 mm
  • a6 ≥ 100 mm
  • a7 ≥ 75 mm
  • a8 ≥ 75 mm
  • b1 ≥ 100 mm

Wysokości poziomów mogą się różnić w sąsiednich tunelach.

  • Szerokość palety = 1200 mm Szerokość alei = 1350 mm

Systemy wjezdne wysokie i głębokie lub dla palet z przewieszką o wielkości maks. 50 mm: należy dodać dodatkowe 50 mm szerokość korytarza 1400 mm.

Skontaktuj się z nami w sprawie projektu i wyceny na regały paletowe wjezdne:

Regał składa się z ram i belek.

Rama to 2  słupy połączone diagonalami(stężeniami), które po skręceniu kotwimy do podłoża. System uzupełniają belki (standardowo 2) i stanowią poziom belkowy.

Standardowa głębokość regałów 1100 mm umożliwia składowanie palet o głębokości 1200 mm, lecz głębokość regałów możemy dostosować do innych wymiarów palet.np. dla składowania płyty wiórowej o wymiarze 2800x2070mm stosujemy regały o głębokości 1900mm, gdzie rama składa się z 3 słupów, a poziom belkowy tworzą 3 belki.

Czy wysokość poziomów można regulować?
Czy na regałach możemy składować tylko palety?
Jakie podłoże wymagane jest pod regały paletowe?
Czy można zamontować regały na kostce brukowej?
Jaka jest maksymalna wysokość regału paletowego?
Jakie obciążenie rozkładamy na regale paletowym?
Co wyróżniają regały paletowe od innych typów regałów?
Jaki chronić regał przed uszkodzeniami przy załadunku i rozładunku towaru?

Tak, słupy ramy posiadają perforację co 50mm, co umożliwia przepięcie belek niżej lub wyżej. Należy pamiętać aby pomiędzy poziomami belkowymi zachować odpowiednią wysokość roboczą dla pracy wózkowego przy układaniu i ściąganiu palet z towarem.

Nie na regałach możemy składować również inne formy magazynowania prócz palet, lecz należy odpowiednio dostosować regał.

Posiadamy szereg akcesorii, które umożliwiają dostosowanie regału do mniejszych paczek, np. półka siatkowa, poprzeczki wpuszczane pod płytę wiórową, poprzeczki nakładane na belki, krata wema.

Do montażu wymagana jest posadzka o minimalnej wysokości 150 mm, wylana z betonu co najmniej B25. Podłoże powinno być dostosowane do przenoszenia obciążeń od systemu regałowego z towarem.

Nie, kostka brukowa nie spełnia wymagań podłoża pod regały paletowe.

Podstawą w każdym magazynie jest wysokość hali i na jaką wysokość podnoszenia posiadamy lub będziemy posiadać wózek, którym będziemy obsługiwać system.

Ramy nie muszą być montowane pod sam dach, lecz niższe o wysokość paczki na najwyższym poziomie belkowym, gdyż ostatni poziom można zamontować na ostatniej perforacji słupa.

Regał paletowy charakteryzuje się najszerszą i najwyższą ramą w dostępnych na rynku systemach magazynowania. Dzięki szerokiemu wachlarzowi wyboru długości, nośności belek i słupów dostosujemy regały do każdego magazynu, hali.

Należy przemyśleć jak będziemy układać palety na poziomach, czy wszystkie będą jednakowej wysokości i tej samej wagi, z reguły najcięższe paczki ustawiamy na poziomie podłogi a w kolejności im wyżej tym lżejsze i niższe. Dzięki takiej wizji można dopasować belki o odpowiednim obciążeniu do danego poziomu.

Niestety zdarzają się sytuacje, gdy podczas załadunku operator wózka uderzy w słup regału, dlatego dostępne w naszym sklepie są odbojnice stalowe i plastikowe.

Odbojnicę stalową montujemy przy przedniej nodze ramy i kotwimy do podłoża, aby osłonić dolną część słupa, gdzie najczęściej zdarzają się uszkodzenia.

Dostępna jest również osłona z polietylenu montowana na dowolnym odcinku słupa,

odporna na uderzenia, otarcia a dzięki swojej budowie łatwa do zamontowania i zdemontowania.